Social Icons

Πέμπτη, Φεβρουαρίου 6

Μετάφραση: Κοινωνιολόγος Δάφνη Πατσιάλα -Οι εκπομπές της τηλεόρασης μειώνουν τις αποδόσεις των εφήβων στο σχολείο.

Les émissions de téléréalité font baisser les notes des adolescents - Le Figaro Étudiant


 Οι εκπομπές της τηλεόρασης μειώνουν τις αποδόσεις των εφήβων στο σχολείο.



Σύμφωνα με μια μελέτη του Υπουργείου Παιδείας της Γαλλίας, τα βιντεοπαιχνίδια δεν επηρεάζουν τις σχολικές επιδόσεις.

   Από το γυμνάσιο, τα κινητά τηλέφωνα, οι τηλεοράσεις και οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές αποτελούν μέρος της καθημερινότητας των  εφήβων, συχνά εις βάρος  των σχολικών υποχρεώσεων και των βαθμών τους. Προς μεγάλη δυσαρέσκεια των γονέων. Αυτό έρχεται τώρα εν μέρει μονο να επιβεβαιωθεί  από μια μελέτη  (Διεύθυνση για την αξιολόγηση, την πρόβλεψη και την απόδοση) του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.

   Πρώτη διαπίστωση είναι ότι η τηλεόραση αποδεικνύεται η πιο επιβλαβής για τους μαθητές. Χωρίς ιδιαίτερη σημασία σε πιο πρόγραμμα αναφερόμαστε, αν και τα ριάλιτι σόου και οι ρομαντικές σειρές τείνουν να χάνουν πόντους σε προτίμηση από τους νέους θεατές τους.
  Μεταφρασμένο σε όρους παραδοσιακής βαθμολόγησης, «ένας μέσος μαθητής  θα λίμναζε στο 8,5/20», αξιολογεί Αλαίν Lieury, διακεκριμένος καθηγητής του πανεπιστημίου Rennes. Τα κορίτσια (83 %) είναι πολύ περισσότερα  από τα αγόρια (65 %) που παρακολουθούν  αυτές εκπομπές. Σύμφωνα με Αλαίν Lieury, αυτοί οι υψηλοί αριθμοί εξηγούνται από την ηλικία των πρωταγωνιστών αυτών των εκπομπών: «Βρίσκονται στην μέση της εφηβείας και οι νεανικοί έρωτες  που αναπτύσσονται μέσα σε αυτές εκπομπές τους ενδιαφέρουν πολύ»
  Σε αυτήν την μελέτη, που πραγματοποιήθηκε το 2011 σε  27.000 νέους της τρίτης γυμνασίου, ο τρόπος κατανομής του ελεύθερου χρόνου είναι λεπτομερής και οι γνωστικές ικανότητες  μετριούνται με ακρίβεια μέσω  τεστ της λογικής, της μνήμης και των μαθηματικών. Όντας οπαδοί των νέων τεχνολογιών, το 79 % των εφήβων προτιμούν  να ακούσουν καθημερινά μουσική, να επικοινωνήσουν με τους φίλους τους χάρη στα κοινωνικά δίκτυα και κινητά τηλέφωνα, τα οποία και αποκτούν κατά μέσον όρο σε ηλικία 14 ετών. Μην ξεχνάμε ότι η καθημερινή και πολύ συχνή χρήση των κινητών (78 % των νέων) και των κοινωνικών δικτύων (73 %) δεν θα είχε, σύμφωνα με αυτήν την μελέτη, παρά μια μικροσκοπική επίπτωση στις σχολικές υποχρεώσεις, όπως επίσης και τα βίντεο παιχνίδια. Ενώ πολλές αμερικάνικες μελέτες είχαν μιλήσει για μια πιθανή θετική επίδραση των βίντεο παιχνιδιών στη γνωστική ανάπτυξη των νέων,  ο Αλαίν Lieury καταγγέλλει  όμως πως αυτό δεν ήταν παρά ένα ‘διαφημιστικό τέχνασμα’.

Στην καλύτερη περίπτωση, έχει ουδέτερο αντίκτυπο.
   Σύμφωνα με τις έρευνες που διεξάγονται στη  Γαλλία, η επίδραση των βίντεο παιχνιδιών στην εργασία των νέων αποκαλύπτεται ουδέτερη. Παρατηρείται απλά μια ελαφριά βελτίωση στα τεστ  συλλογισμού, αλλά δεν υπάρχουν ορατά αποτελέσματα στην ευστροφία ή τη μνήμη των νέων. Ενισχύοντας έτσι  τις αμφιβολίες των γονέων! Σύμφωνα με τον  Αλαίν Lieury, τα βίντεο παιχνίδια είναι ένας τρόπος να διοχετεύσουν την ενέργειά τους: «Οι νέοι έτσι χαλαρώνουν και αυτό δεν έχει καμια επίπτωση αν βεβαίως αυτό συμβαίνει σε μια λογική δόση
   Μια διαπίστωση που καθησυχάζει: η ανάγνωση είναι πάντα επίσης ευεργετική στους εφήβους μαθητές. Και «αυτό συμβαίνει εξίσου και από την απλή ανάγνωση  περιοδικών και  εφημερίδων» σύμφωνα με τους ερευνητές. Έτσι ένας μεσαίος μαθητής που του αρέσει η ανάγνωση βιβλίων  θα έχει μια βαθμολογία της τάξεως  του 14/20. Το ευεργετικό αποτέλεσμα οφείλεται στον εμπλουτισμό του λεξιλογίου και της σύνταξης που βελτιώνει τα αποτελέσματα των νέων  στα τεστ κατανόησής. Παρόλα αυτά, η συχνότητα της ανάγνωσης δεν βελτιώνει το συλλογισμό: «Με το να διαβάσει για παράδειγμα το Σέρλοκ Χoλμς δεν αντικαθιστά την μελέτη των μαθηματικών ή την φυσική», ολοκληρώνει  η έρευνα. Τελειώνοντας και όπως σωστά αναφέρουν οι περισσότεροι γονείς ότι ο πολύς ελεύθερος χρόνος έχει πάψει να αφορά  την ανάγνωση, που έρχεται τελευταία στην καθημερινή ενασχόληση των εφήβων.
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου